Malmö Seglarskolas Instruktörer

Alla våra instruktörer har lång erfarenhet av segling, både kappsegling och kölbåtssegling. De har dessutom lång erfarenhet från att lära ut segling.

Henrik Leijon
Henrik LeijonÄgare - Instruktör
Tja!
Jag heter Henrik Leijon och är ägaren och en av intruktörerna på Malmö Seglarskola! Jag har sysslat med segling sedan jag var 10 år. Jag har haft lyckan att få representera Sverige i ett antal internationella tävlingar, bland annat 2 VM, 3 EM och 2 NM. Jag har jobbat som tränare för barn och ungdommar, ansvarat för träningsläger. Och har nu gått vidare de senaste 4 åren med att träna vuxna. Idag både student i Lund men även som instruktör vid Malmö Seglarskola där jag lär ut att segla kölbåt.
Hoppas vi ses vid Malmö Seglarskola i sommar!
Nils Brandén
Nils BrandénInstruktör
Tjenare!
Mitt namn är Nils Brandén, jag är 20 år gammal och har hållit på med segling i hela mitt liv. De senaste 10 åren har jag kappseglat på elitnivå och även på senaste börjat havskappsegla. I bagaget har jag med mig 2 VM, 4 EM och 2 NM. Jag älskar seglingen och hoppas, om ni inte redan gör det, få er att älska det lika mycket. Vi ses i sommar!;)
Måns Wiking
Måns WikingInstruktör
Hej!
Jag heter Måns och har seglat sen jag var 6 år vilket i år blir 17 års erfarenhet av segling. Jag har seglat optimist samt E-jolle. Jag har varit tränare för optimister sedan jag va 15 år och har jag själv seglat både JSM, JEM och VM i ejolle.
Erling Johnsson
Erling JohnssonInstruktör
Hej!
Jag har 13 (av 21) års erfarenhet av segling och kappsegling i optimistjolle, ejolle och kölbåt. Till vardags seglar jag E-jolle på Bjärreds Optimistjolle Klubb och läser naturvetenskapliga linjen på gymnasiet. Jag jobbar även med seglarskola och seglingsträning för barn i åldern 7-14 år sedan 6 år tillbaka. Älskar segling av hela mitt hjärta och brinner ständigt för nya utmaningar!