Om Malmö Seglarskola

Malmö Seglarskola startades 2012 med målet att göra segling tillgängligt för vuxna och ungdomar. Med stor erfarenhet ska vuxna och ungdomar utbildas på ett lätt och pedagogiskt sätt samt öka intresset för segling både som sport och sysselsättning.

Vi erbjuder kurser för dig som vill lära dig segla, kappsegla eller helt enkelt vill utveckla dina seglingskunskaper. Alla våra kurser består av både teori och praktik, med fokus på mycket praktiska moment ute på havet. Vi håller till i Dockan centralt i Malmö, med gångavstånd från centralstationen.

Sedan starten 2012 har vi utbildat över 1100 deltagare och gjort segling tillgängligt för fler. Varje år håller vi mellan 20 – 30 kurser, med sammanlagt över 100 deltagare.